Friday, July 22, 2022

Po mé první zkušenosti s Ryanair mohu říci: Ryanair už ne

První zkušenost se společností Ryanair mně kompletně odradila od dalších cest s nimi. Letěli jsme začátkem července z Vídně do Barcelony. Zaplatili jsme i přepravu tří zavazadel. Do Barcelony dorazilo pouze jedno. Začali jsme to tedy řešit hned na letišti. Vyplnili jsme formulář a bylo nám řečeno, že zavazadla dorazí pravděpodobně v příštím letu (které provádějí mezi Vídní a Barcelonou v podstatě denně) na adresu hotelu, kterou jsme vyplnili do formuláře.

Bylo to poprvé, kdy se podařilo aerolince ztratit má zavazadla, a to jsem už cestoval vícekrát po celém světě, a skoro vždy s minimálně jedním přestupem - vždy bez problémů. A teď v rámci jednoho přímého letu tohle.

Řekli jsme si, že tedy ten den, dva počkáme. Já měl štěstí, že jsem měl něco ze svého oblečení v příručním zavazadle. Má přítelkyně ale bohužel měla vše v zavazadlech, která se ztratila. Navíc tam byla i kosmetika pro citlivější pleť, a můj krém na kožní problém na pokožce hlavy, který mi připravili v lékárně na předpis. Musel jsem tedy kvůli tomu léčbu přerušit.

Příští den k večeru jsem volal na letiště s dotazem jak to s našimi zavazadly vypadá - dověděli jsme se, že zatím nic nepřiletělo a že z Vídně zatím nedostali vůbec žádnou odpověď, tak netuší, co se zavazadly je.

Tak jsme čekali další dva dny - bez výsledku. Museli jsme dokoupit věci a oblečení, které nám chybělo. 

Pořád jsme doufali, že se zavazadla nakonec objeví u nás v hotelu. Nedočkali jsme se.

Dalším problémem bylo to, že se má přítelkyně nevracela se mnou zpět do Vídně, ale letěla domů do Argentiny. A v jednom ze ztracených zavazadel měla většinu svého oblečení, které vzala sebou do Evropy, a které by také ráda opět používala doma. A navíc památky z cest po Evropě, dárky, které nakoupila pro svou rodinu a dárky, které během návštěvy u nás dostala. Když jsem při jednom telefonním hovoru s člověkem z letiště zmínil to, že bych pak případně chtěl jedno ze zavazadel poslat do města, nacházejícího se cca 500 kilometrů od hlavního města Argentiny, Buenos Aires, vypadalo to, že s tím mají celkem problém. 

Skončilo to tak, že jsme nakonec poslední den pobytu v Barceloně koupili jedno zavazadlo, ať máme kam dát věci, co jsme potřebovali a museli koupit, plus pár věcí z Barcelony. Zavazadlo vzala sebou přítelkyně do Argentiny. Vracela se nakonec domů jen s části svých věcí, a při loučení pro nás bylo pořád záhadou, co se s našimi zavazadly stalo.

Po mém návratu do Vídně jsem se tento problém pokusil řešit ještě přímo na letišti - a překvapivě, obě zavazadla, o kterých po celou dobu nikdo nevěděl, byly tam. Tak jsem je vyzvedl obě, protože kdo ví, co by se s tím, co mělo mít jako cílovou destinaci Argentinu, nakonec stalo. Možná by se ztratilo úplně. 

Byl to přímý let, všechna tři zavazadla byla zaplacena a řádně odbavena. Pokud prošly check-inem a byly otagovány, tak bych měl přece vědět, co už es pak do letadla dostalo, a co ještě chybí. Příjde mi, že na tom nejde moc pokazit. Vím, že mi něco chybí, vím i přesně co mi chybí.

No pro příště už tuto společnost automaticky při hledání letenek ignoruji. Konečně po dvou letech COVIDu máme možnost cestovat. A v blízké budoucnosti chceme absolvovat více dalších letů, a nebude to jenom jeden nebo dva. Ale Ryanair při tom určitě nepoužijeme.

No comments:

Post a Comment